← volver

Andrés Fielbaum

Ingeniería Civil Matemática, Universidad de Chile. Magister en Transporte, Universidad de Chile. Postdoctorado, Delft University of Technology, Holanda.

Tesis doctoral:

“Effects of the introduction of spatial and temporal complexity on the optimal design, economies of scale and pricing of public transport”

Profesor Guia: Sergio Jara D., Profesor Integrante: Antonio Gschwender K., Profesor Integrante: Leonardo Basso y Profesor Integrante: Ralf Borndörfer.

 

Líneas de investigación:

Transporte público, Optimización combinatorial, Economía de transporte, Nuevas tecnologías en transporte, interacción transporte-urbanismo.

 

Publicaciones:

 A) Publicaciones con proceso de revisión de a pares

Fielbaum, A., Jara-Díaz*, S., & Gschwender, A. (2018). Transit Line Structures in a General Parametric City: The Role of Heuristics. Transportation Science, 52(5), 1092-1105.

Fielbaum, A., Jara-Diaz*, S., & Gschwender, A. (2017). A parametric description of cities for the normative analysis of transport systems. Networks and Spatial Economics, 17(2), 343-365.

Jara-Díaz, S.*, Fielbaum, A., & Gschwender, A. (2017). Optimal fleet size, frequencies and vehicle capacities considering peak and off-peak periods in public transport. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 106, 65-74.

Fielbaum, A., Jara-Diaz*, S., & Gschwender, A. (2016). Optimal public transport networks for a general urban structure. Transportation Research Part B: Methodological, 94, 298-313.

 

B) Publicaciones sin proceso de revisión de a pares

Fielbaum, A. & Tirachini, A. (2019). Características del trabajo de conducción en plataformas ride-hailing (tipo Uber y Cabify). Disponible en https://www.researchgate.net/publication/330675646_Caracteristicas_del_trabajo_de_conduccion_en_plataformas_ride-hailing_tipo_Uber_y_Cabify_en_Chile.

 

CV Andres Fielbaum

Contacto:

fielbaum@gmail.comSitio Web